fredag 25. november 2011

Flatbrød



Nå har min Datter og jeg laget 
FLATBRØD!!!


Og det var utrolig godt, og lett å lage.
Prøv du og ;O)))


250g Siktet Rug
250g Sammalt Rug
250g Bygg Mel
3ts. Salt
6dl. Lunkent Vann


Bland dette godt sammen 
og begynn å kjevle ut deigen med en gang.
Personlig liker jeg å jobbe med deigen når den er litt varm.
(Dekker deigen  med et håndklede mens jeg jobber)
"Dette er lett som en plett", 
som min Sønn sier ;O)
Ingen kunst å lage flattbrød. 
Du må bare ha TID!!
;O)






La meg høre om også du får dette til!
Tror at når du først har fått smaken på disse...så vil du ikke ha noe annet ;O)


Lykke til!


MineBlom

5 kommentarer:

  1. Hå hå så proffsigt det ser ut. Mycket fint mönster det blev på dem.

    SvarSlett
  2. Å ja, det er ingen ting som er
    bedre enn hjemmelaget flatbrød!
    Jeg er så heldig at jeg har en
    svigermor som lager, så det har
    vi alltid her i huset ღ
    Takk for koselig kommentar og så
    ønsker jeg deg en flott 1. søndag
    i advent ღ klem fra Mette

    SvarSlett
  3. De så veldig gode ut...sikkert supergodt med sild på eller bare smør;)

    SvarSlett
  4. Heisann
    Da har jeg laget flatbrød for første gang - helt alene og jeg brukte din oppskrift. De ble utrolig gode og min datter på 13 sa at dette kan du lage hele året mor - ikke kun til jul ! Laget også hjemmelaget smør til og det ble utrolig godt.
    Takk for flott ( og lettvint ) oppskrift !
    mvh
    Solbjørg

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra å høre ;) Ja de er utrolig gode. Jeg skal til å lage mere nå ;O)
      En God Jul til deg og dine ;)
      Hilsen fra Meg

      Slett

Takk for hilsen !
Det er så hyggelig at du legger igjen noen ord ;O)